ALT_IMG

Anacardium @ Minda Booster

Produk Homoepathy; Tiada Bahan Kimia; Tiada Sintetik; Tiada Kesan Sampingan; Terbukti berkesan Insya Allah; 100% Homoepathy. RM50.00 sahaja sebotol [120-130 biji di dalamnya] - pos free Readmore...

ALT_IMG

Terapi Islam al-Bayt [TIB]

Suatu Ikhtiar berterusan dari TIB dalam mencari kesembuhan pada masalah kesihatan fizikal, gangguan makhluk halus, Terapi Urutan/ Yumeiho, Urutan Tradisonal, Refleksologi dan Bekam serta TERKINI - NATUROPATHY/ HOMOEPATHY ... Readmore..

ALT_IMG

NATUROPATHY/ HOMOEPATHY

Ubat homeopati telah melalui pelbagai ujian makmal antarabangsa dan diperakui tidak merbahaya dan tidak punyai sebarang kesan sampingan oleh W.H.O. (Pertubuhan Kesihatan Sedunia). Walaubagaianapun terdapat sedikit tindakbalas penyembuhan (healing Crysis) menandakan proses pembuangan toksin (detoksifikasi),pemulihan dan peningkatan fungsi tubuh sedang berlaku.Readmore..

ALT_IMG

Sabun al-Bayt/ Belireh

Sabun al-Bayt : Ikhtiar Rawatan Penyakit Fizikal [Kulit/ Keputihan] dan Gannguan Makhluk Halus; hasil gabungan bahan-bahan tradisonal dalam rawatan antaranya Daun Bidara, Lada Hitam, dll bahanan... Sabun Belireh : Ikhtiar Rawatan Masalah Kepala/ kebotakan kecil/ kelemumur ... Hasil gabungan Daun Sireh, Daun Durian Belanda, dll bahanan .... dengan izinNya memberi kesembuhan ... Readmore..

Alt img

Kasturi al-Bayt

Wangian Kasturi al-Bayt dalam 3 jenis iaitu Kasturi Hitam, Kasturi Putih dan Kasturi Kijang... Juga dalam variasi botol 8ml dan 3ml Wangian kasturi kebiasaannya digunakan secara meluas dalam Ikhtiar Rawatan Islam kerana kaum berkenaan tidak menggemari aroma kasturi ini ... Readmore...

ALT_IMG

Kapsul Pecah Beling

Di Malaysia, pokok ini lebih dikenali dengan nama pecah kaca, pecah beling atau jin batu. Pokok mudah ditanam dan hidup subur di Malaysia. Daunnya telah digunakan secara tradisional untuk merawat kanser, kencing manis serta batu karang dan juga sebagai agen diuretik. Harga sebotol RM50.00 sahaja Readmore...

ALT_IMG

Kapsul Belalai Gajah

Daun belalai gajah atau Sabah Snake Grass (SSG) misalnya telah lama dikenal pasti mempunyai anti oksidan yang tinggi untuk mengatasi sel-sel kanser dan mengekalkan sel-sel sihat dalam tubuh manusia. Harga sebotol RM80.00 sahaja. Readmore...

ALT_IMG

Kapsul Biji Aprikot

Terlalu banyak khasiat biji aprikot ini untuk kesihatan badan. Selain KANSER, khasiat biji ini juga untuk pesakit yang mengidap tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan atherosclerosis (punca kepada sakit jantung dan strok!). Harga sebotol hanya RM50.00 sahaja. Readmore...

ALT_IMG

Kapsul Buah Tunjuk Langit

Antara khasiat-khasiatnya Buah Tunjuk Langit adalah untuk : 1- Menstabilkan dan melancarkan sistem peredaran darah - Sangat sesuai untuk Pesakit Darah Tinggi, Kebas-Kebas, Sakit Sendi, Sakit Urat 2- Menstabilkan kadar glukosa dan meningkatkan paras insulin pankreas - Sangat sesuai untuk Pesakit Kencing Manis, Gangguan Metabolisma Harga sebotol RM40.00 shj. Readmore...

ALT_IMG

Terapi Yumeiho

Terapi Yumeiho agak asing di Malaysia kerana belum terkenal. Terapi ini mampu merawat pelbagai jenis penyakit bersangkut dengan tulang belakang dan pinggang. Ikhtiarlah dan usaha serta rasakan kelainan badan anda selepas terapi ini... Mahar 1 sesi ialah RM70.00 sahaja bahkan ada yang teruja memberikan mahar yang lebih selepas merasai kelainannya. Readmore...

ALT_IMG

al-Hijamah/ Bekam/ Cupping

Bekam atau alhijamah adalah tehnik pengobatan dengan jalan membuang darah kotor atau racun yang berbahaya dari dalam tubuh melalui permukaan kulit. Perkataan alhijamah berasal dari bahasa arab yang berarti pelepasan darah kotor. Istilah bekam berasal dari bahasa melayu. Di Indonesia pengobatan alternatif ini dikenal pula dengan istilah kop atau cantuk. Harga 1 cup ialah RM10.00 sahaja Readmore...

ALT_IMG

Sabun Ros Bidara

Sabun ini diformulasikan hasil gabungan herba alamiah iaitu Daun Bidara, Daun Durian Belanda dan aroma Ros. Daun bidara digunakan sebagai bahan asas ikhtiar rawatan bagi produk al-Bayt. Manakala aroma ros digunakan sebagai penguat rohani. Ulamak sufi dahulu suka menggunakan aroma Ros dalam ibadah seharian mereka. Harga sebuku Sabun Ros Bidara ialah RM15.00 sahaja [tidak termasuk kos pos] Readmore...

ALT_IMG

Sabun RSM Pack 3 in 1

Sabun Resdung, Sireh dan Marigold dalam pack 3 in 1. Harga sekotak ialah RM20.00 sahaja. Dan saiznya adalah sedikit kecil dari yang asal. Pack ini juga boleh dijadikan sebagai set pengenalan buat kawan-kawan/ pengguna yang ingin mencuba Sabun RSM ini. Harga delaer adalah berlainan dari harga biasa ... Readmore...

ALT_IMG

Sabun Nuur Aura al-Bayt

Sabun Nuur Aura al-Bayt [SNAB] diformulasikan dari gabungan 7 bungaan hidup yang diambil terus dari Cameron Highland dan diproses dengan segera [bukan pati bunga]. SNAB antara lain sebagai pelembab wajah, ikhtiar rawatan pemulihan jodoh, Ikhtiar rawatan dalam masalah suami isteri, dll [dengan izinNya]. Harga sebuku ialah RM29.90 sahaja ... Readmore...

ALT_IMG

SAFRON a.k.a Zaafaron

Za’faran tergolong antara bahan yang termahal di dunia. Za’faran mempunyai khasiat dan nilai komersial yang tinggi. Filamen Za’faran, sebenarnya adalah stigma kering dari bunga Saffron. Setiap bunga tersebut hanya mempunyai 3 filamen stigma sahaja. Za’faran (Saffron) merupakan rempahan yang paling berharga dan termahal di dalam dunia. Sepeket RM20 sahaja. Berat 0.5 gram sahaja ... Readmore...

ALT_IMG

Kapsul Raja Resdung

Dua biji sehari mampu mengatasi masalah sakit kepala,migrain, hidung tersumbat, sinus, mata berair, gatal-gatal di muka, badan serta telinga, serta alahan pada makanan laut, Anda MESTI mencuba untuk merasai sendiri perubahannya, Kami menyediakan kapsul halal RAJA RESDONG pada hanya RM50.00 sebotol / 60 Kapsul. [exclude postage ; postage RM5.00 sahaja, pembelian 3 botol ke atas free postage] Readmore...

:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Web TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] :::: Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Dealer/ Stokis masih diperlukan .... Semua stok always available ...

FOREVER GARLIC-THYME

0 budak comel komen
Adakah anda penggemar bawang putih? Sering masukkan bawang putih dalam masakan anda? Tidak? Tahukah anda, bawang putih sangat berkhasiat kepada tubuh badan kita?
Disebabkan itu, produk mengandungi ekstrak bawang putih telah dicipta, iaitu ‘Forever Garlic-Thyme. Allium sativum atau lebih dikenali sebagai bawang putih mengandungi air, kalori (tenaga), kalsium, sativine, lemak, sulfur, protein, kalium, karbohidrat, zat besi, fosforus, allicin, vitamin A,B dan C, scordinin dan sebagainya. Gabungan zat-zat ini menjadikan bawang putih sangat berkhasiat kepada tubuh badan kita. 
Apakah khasiat yang terhasil daripada gabungan zat-zat ini? Kehadiran bahan kimia utama iaitu Sativine dan Allicin dalam bawang putih (garlic-thyme) berfungsi sebagai agen antiseptik, antikuman dan akan melawan penyakit sehingga kuman mati. Allicin juga merupakan zat aktif yang mempunyai daya antibiotik yang sangat kuat. Oleh itu tidak hairanlah jika bawang putih sering digunakan untuk merawat luka. 
Selain itu, bawang putih membantu menyembuhkan penyakit kronik. Ini kerana terdapatnya bahan aktif Allium (Dialyl Sulfides) yang berfungsi untuk menungkat keaktifan sistem imun untuk melawan kanser dan memecahkan bahan pembentukan kanser. Kajian membuktikan Dialyl Sulfides telah dicatatkan berupaya untuk mengurangkan kadar karsinogen (agen pembentukan kanser) dalam organ hati yang tidak aktif. Pembentukan kanser di dalam tubuh seperti kanser perut, kanser usus, kanser hati, kanser pankreas, kanser prostat, kanser rahim dan kanser tulang dapat dielakkan dengan pengambilan bawang putih. 

Bawang putih juga dapat mencuci darah dan menyingkirkan bahan beracun termasuk logam berat dari tubuh manusia. Ia dicatatkan berkesan menentang penyakit jantung dan mencuci serta mengurangkan proses pembekuan darah. jika saluran darah mengandungi plak kolestrol yang tidak sepatutnya, bawang putih dapat membantudarah mengalir lebih lancer dengan memecahkan kolestrol yang tak diperlukan. Penyakit berkaitan dengan jantung dan peredaran darah seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, strok dan lain-lain juga dapat dielakkan. 
Kandungan kimia lain seperti Scordinin diyakini dapat memberikan dan meningkatkan daya tahan dan perkembangan tubuh seseorang. Bawang putih berkemampuan bergabung dengan protein dan menguraikan protein tersebut sehingga ia mudah dicerna oleh tubuh dan membantu sistem pencernaan. Bagi mereka yang sering mengalami masalah sakit kepala, bawang putih adalah penyelesaian anda.
Selain ekstrak bawang putih, produk ini juga digabungkan dengan sejenis herba dipanggil Thyme. Thyme adalah tumbuhan yang mempunyai komponen-komponen aktif seperti Tannin, Triperne, Aliphatic Resin, Flavonoid, dan Thynol. Thymol yang secara saintifiknya mempunyai cirri-ciri antiseptik dan anti-kulat. 
Thyme penuh dengan mineral dan vitamin yang penting untuk kesihatan optimum. Daun thyme adalah salah satu sumber yang paling kayapotassium, iron, calcium, manganese,magnesium dan selenium.Potassium merupakan komponen penting dalam sel dan cecair badan yang membantu mengawal kadar tekanan jantung dan tekanan darah. Manganese digunakan oleh badan sebagai faktor gabungan untuk enzim antioksidan, superoxide dismutase. Manakala iron/besi diperlukan untuk pembentukan sel darah merah. 
Herba Thyme juga sumber yang kaya dengan pelbagai vitamin penting seperti B-kompleks vitamin, beta karotena, vitamin-A, vitamin-K, vitamin-E, vitamin-C, dan asid folik. Vitamin-C membantu tubuh manusiameningkatkan rintangan terhadap agen jangkitan berberbahaya dan radang radikal bebas. 
Vitamin-A adalah vitamin larut lemak dan antioksidan yang diperlukanuntuk mengekalkan membran mukus yang sihat dan kulit dan ia juga penting untuk kesihatan penglihatan. Pengambilan makanan semula jadi yang kaya dengan flavonoid seperti vitamin A dan beta-karotena membantu melindungi daripada kanser paru-paru dan kanser rongga mulut. 
Gabungan bawang putih dan herba thyme menjadikan produk ‘Forever Garlic-Thyme’ ini sangat bermanfaat dan mengekalkan kesihatan tubuh dari dalam.
Continue reading →

ARCTIC SEA UNTUK TUBUH LANGSING

0 budak comel komen

Rakyat kita ramai yg hadapi kolestrol menimbun dalam badan. Maklumlah banyak makanan favourite kita ni makanan berlemak, bersantan dan berminyak. Kadang2 nak control pun x mampu kan? Dah sebati sejak kecil la katakan.. hihihi.


Apa yang merisaukan pasal kolestrol ni bila ia hanya dapat dikesan bila mana ia telah mencecah 70% kandungannya dalam badan. Fuhh!!! Macam lama nak sampai 70% tapi sebenarnya on da spot pun boleh jadi macam-macam. 

Contohnya pernah tak kita alami situasi lebih kurang mcm ni:

Si Ali: Mamat, ko tau pakcik H dimasukkan ke hospital pg tadi.
Mamat: Eh yeke? Baru malam tadi aku lepak ngn dia kat kedai Hj Zain tu. Elok je dia sembang2.
Si Ali: Ni ha. Pagi tadi tiba-tiba kena stroke. Tu yg si Mael cpt2 anta ke hospital.

Situasi ni kerap berlaku kan? Selain stroke, kolestrol juga penyumbang utama kepada serangan jantung, hipertensi, kegemukan, dan macam-macam lagi penyakit pembunuh utama. 

Bagaimanapun, kita masih beruntung kerana kolestrol boleh dirawat. Ia boleh dicairkan tapi dengan kaedah dan penggunaan produk yang betul. Bukan lilin aje boleh dicairkan tau.hihihi.

Arctic Sea keluaran Forever Living memang sgt2 bagus untuk mencairkan lemak dan kolestrol dalam badan kita. Ia diperkaya dengan minyak ikan semulajadi yang kaya dengan asid lemak penting, Omega 3 dan Omega 9 (minyak zaitun) menjadikan ianya kombinasi yg perfect untuk keperluan tubuh badan kita. 

--------------------------------------------------------------------------------
Pembelian:

Usai bank in WA nama, alamat dan no Fon unt slip POS Laju.
Free Pos sahaja.


Continue reading →

Keistimewaan Arctic Sea Forever Living

0 budak comel komen
Saya share kan dengan korang apa sebenarnya keistimewaan Arctic Sea Forever Living ni:

1. UNTUK KESEIMBANGAN SISTEM KARDIOVASKULAR DAN MELANCARKAN PEREDARAN DARAH

Penyakit utama seluruh dunia datang daripada masalah kardiovaskular atau peredaran darah yang tidak mencukupi.

Kualiti yang tinggi Omega 3 membantu menyeimbangkan sistem kardiovaskular dengan meningkatkan fungsi peredaran darah yang optimum.

2. KANDUNGAN BAHAN BERMUTU TINGGI

Campuran bahan yang unik dan seimbang, merupakan sumber unggul ultra tulen Omega-3 termasuk Minyak ikan (EPA dan DHA), minyak zaitun Oleic tinggi, lD-Alpha tokoferol, Purified Water, dan mengandungi Ikan (Salmon, Ikan teri, Mackerel, sardin).

Tambahan terdapat diperkaya dengan minyak zaitun (omega-9 asid lemak) untuk menstabilkan omega-3 asid lemak vitamin E untuk memastikan asid lemak yang tidak akan teroksida. Vitamin E komponen penting dalam Laut Artik kerana membantu penyerapan yang lebih baik daripada makanan tambahan ini.

3. MENGOPTIMUMKAN KEPERLUAN FATTY ACID

Pada masa kini amat sukar untuk mencari jumlah asid lemak yang sesuai dalam pengambilan makanan harian.

Sesetengah ikan - ikan lemak-sejuk air khususnya - kaya dengan dua bentuk Omega-3 asid lemak yang penting untuk membantu mengekalkan sistem kardiovaskular yang sihat. Ianya adalah EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). EPA dan DHA adalah dalam bekalan yang terhad dan hanya terdapat kuantiti yang sebenar dalam ikan dan makanan tambahan minyak ikan.

Laut Artik mengandungi jumlah optimum DHA dan EPA asid lemak (lebih daripada 33%), yang menyediakan baki asid lemak yang diperlukan setiap hari.

4. MENGGALAKKAN KULIT, PARU-PARU, MATA DAN PEMBULUH DARAH YANG SIHAT

Semua organ-organ ini memerlukan sejumlah besar asid lemak perlu. Ia adalah penting untuk menambah bekalan Omega-3 dalam badan untuk fungsi optimum.

5. DISOKONG OLEH KAJIAN SAINTIS

Banyak kajian telah membuktikan bahawa pengambilan Omega-3 minyak ikan dan lain-lain sumber yang berkualiti tinggi yg terkandung DHA dan EPA membantu untuk meningkatkan sistem kardiovaskular.

6. MENYOKONG KESIHATAN SELULAR

Omega-3 asid lemak dimasukkan ke dalam membran sel dalam semua tisu di seluruh BOD, termasuk organ-organ seperti kulit, paru-paru, jantung, sendi dan saluran darah.

7. MENGGALAKKAN SISTEM KARDIOVASKULAR YANG SIHAT

Omega-3 yang kaya dengan dua bahan (EPA dan DHA) adalah elemen penting yang membantu menurunkan tahap kolesterol berbahaya dan trigliserida serta mengurangkan risiko arteri tersumbat. Lemak Omega-3 pula menyokong kesihatan kardiovaskular dengan membersihkan arteri.

8. MENGUATKAN INGATAN, OTAK YANG SIHAT DAN FUNGSI KOGNITIF

Arctic Sea kaya dengan lemak Omega-3. Ini adalah penting untuk memori dan fungsi otak yang sihat. Pengambilan harian Arctic Sea menyokong prestasi optimum daripada organ-organ penting.

9. MENYOKONG SISTEM IMUNISASI, FUNGSI SENDI DAN SISTEM PENGHADAMAN

Makan yang sihat yang mempunyai bekalan tambahan DHA dan EPA penting untuk sistem imun, penghadaman dan fungsi sendi. Arctic Sea menyediakan jumlah yang sihat dan seimbang daripada DHA dan EPA, oleh itu ia adalah makanan tambahan yang sangat baik untuk menyokong sistem pencernaan dan sistem imunisasi kita.

10. EMOSI SIHAT DAN TENAGA POSITIF

Kajian mendapati pengambilan minyak ikan secara konsisten berkaitan dengan aura positif semulajadi yang lahir disebabkan kandungan asid lemak Omega 3 yang sangat baik untuk fungsi otak. Secara tak langsung, ia sangat membantu memberikan tenaga yang positif serta kekal awet muda.


Kelebihan Tambahan

Saiz Arctic Fish Oil yang lebih kecil daripada saiz biasa membuatkan ianya senang ditelan serta TIDAK ADA RASA IKAN. Jadi, pengguna tidak perlu risau akan rasa hanyir dan rasa berminyak bila masuk mulut ye.


Cara Pengambilan Arctic Sea

Arctic Sea seelok-eloknya diambil SELEPAS MAKAN, 3X SEHARI. Sebaik-baiknya dicadangkan pengambilannya 1/2 - 1 jam selepas sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam.

Tips:
Bagi yang ingin mengurangkan berat badan, dinasihatkan makan malam sebelum jam 8 malam supaya Arctic Sea dapatkan menjalankan fungsinya dengan lebih cekap.

Continue reading →

KEBAIKAN DAN KHASIAT JUS POMESTEEN

0 budak comel komen
Kebaikan dan Khasiat POMESTEEN POWER

  1. Mencantik dan merawat kulit dengan kepelbagaian vitamin. 
  2. Melambatkan proses penuaan. Antioksidan yang terkandung di dalamnya membaiki sel2 yang rosak di dalam badan supaya proses penuaan dapat dilambatkan.
  3. Kulit kelihatan muda remaja
  4. Untuk ibu hamil. Ia mengandungi potassium yang tinggi selain dari mineral-mineral lain seperti fosforus, kalsium, besi dan sodium, vitamin A, B1, B2, B3 dan C. Tindakbalas yang terhasil mengatur ekuilibrium air tubuh dan menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu hamil dan fetusnya). Kandungan potassium dan sodium yang bertindakbalas menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi dengan teratur. Kadar gula di dalam darah ibu hamil juga dapat dikurangkan. Ia juga amat baik untuk menghilangkan rasa letih otot dan serta menguatkan jantung.
  5. Melambatkan proses menopaus
  6. Mengurangkan senggugut semasa haid
  7. Kandungan antioksidan yang tinggi dapat mengelakkan terjadinya pelbagai jenis kanser seperti kanser payudara, kanser rahim, kanser kelenjar prostat, dan sebagainya. Kajian di Wisconsin mendapati bahawa jus delima dapat menghindari terjadinya pembesaran sel kanser kulit. Kajian lain di university Chicago pula menemui jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara.
  8. Menyembuhkan penyakit buasir
  9. Merawat keputihan kaum wanita
  10. Jus delima yang terkandung di dalamnya sangat baik untuk jantung dan salur darah yang sempurna. Ia dapat merendahkan paras kolestrol dalam badan serta merendahkan tekanan darah punca darah tinggi.
  11. Dengan ketinggian antioksidan di dalamnya, ia membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Delima mengandungi flavonoids dan polyphenols yang tinggi antioksidan untuk melawan penyakit jantung dan kanser.
  12. Mengurangkan risiko penyakit kencing manis. Kajian terbaru yang utama mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan berterusan dapat merendahkan kebarangkalian pengerasan pada arteri. Menurut pakar, dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, di mana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan pengerasan pada arteri.
  13. Mencegah Alzheimer / Nyanyuk. University Vanderbilt telah mengenalpasti sesiapa meminum jus delima 3x atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76% pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer daripada mereka yang meminum kurang drp satu sajian setiap minggu.
  14. Melindungi otak bayi. Dalam kajian pediatric mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Kekurangan asid folic boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir bayi. Itulah sebabnya kenapa ibu hamil disarankan agar mengambil asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, jus delima mengandungi potassium yang dpt mengelakkan kekejangan kaki waktu hamil.
  15. Mengelakkan alahan ibu hamil dan baik untuk selepas bersalin. Kandungan bahan di dalam POMESTEEN POWER sangat baik untuk melegakan alahan ibu hamil. Bagi ibu2 dalam pantang, ia bagus untuk membersihkan kotoran darah nifas serta mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan membekalkan tenaga sepanjang hari.
Cara Pengambilan

Ambil satu atau lebih auns jus ( 1 auns jus = 30ml ) setiap hari untuk menambah pengambilan antioksidan daripada diet biasa anda.


Best kan khasiat POMESTEEN POWER ni? Saya memang syorkan sangat2 bagi mereka yang nak kulit cantik dan sihat dan juga nak elakkan pelbagai penyakit. Insyallah dengan minuman harian, saya doakan anda sihat dan dimakbulkan apa yang diimpikan.

Kalau anda berminat nak mencuba produk yang superb ni, roger2 je saya ok! Ust Rosdi 016-958 5423
Continue reading →

JUS POMESTEEN FLP

0 budak comel komen
Kandungan Bahan dalam POMESTEEN POWER

Kajian di Jepun pada tahun 2004 menunjukkan buah delima mengandungi Phyto-estrogens yang boleh mengurangkan simptoms menopaus dan senggugut.


Oleh sebab itu, FOREVER POMESTEEN POWER terdiri daripada 7 jenis buah-buahan dari seluruh dunia dan ianya dicampurkan dalam 1 botol. World Health Organization (WHO) menyatakan, untuk mendapatkan semua zat yang diperlukan oleh tubuh, kita disarankan mengambil 5 jenis buah-buahan pelbagai warna dalam hidangan kita setiap hari. Banyak kan? Adakah kita mampu konsisten dengan jadual aktiviti yang padat. 

Disebabkan itu, FOREVER LIVING telah mengeluarkan produk POMESTEEN POWER yang memang sangat sangat sangat tinggi kadar antioksidannya. Kesemua bahan dalam produk ini terdiri daripada buah manggis, buah delima, buah pear, beri hitam, beri biru, beri merah dan ekstrak biji anggur adalah antara BUAH YANG TERTINGGI DALAM NILAI ANTIOKSIDAN. Kesemua bahan ini adalah antara yang tertinggi dalam nilai ORAC, iaitu petunjuk yang digunakan untuk mengukur keupayaan antioksidan menyekat kerosakan radikal bebas.
Continue reading →

KAPSUL : MYK ZAITON DAN H. SAUDAK

0 budak comel komen
HARGA promosi akhir tahun 2016, hanya RM75 termasuk pos.
Harga biasa untuk 2 botol RM80 dan tambahan kos pos rm7.30.

Pengurussan alBayt berikan harga mampu milik RM75 shj termasuk pos.
Cepat2 yer membuat tempahan...

Gabungan 2 produk ini membantu masalah dalaman badan bagi wanita dan lelaki

HUBUNGI:
Ust Rosdi 016-958 5423 [wa/ tele]


Continue reading →

PROMOSI KRIM UNT MASALAH KULIT

0 budak comel komen
JOM usaha dan ikhtiar, sudah terbukti dengan berkesan...
Ust Rosdi 016-958 5423 [wa/ tele]

PROMOSI SEPANJANG DISEMBER
Setiap pembelian 3 kotak dan ke atas, ada HADIAH FREE insya Allah.



Continue reading →

PROMOSI SABUN JENAMA ALBAYT

0 budak comel komen
YEAR END SALE [YES]





Continue reading →

PROMOSI AROMA DAN REZ SPRAY

0 budak comel komen
SETERUSNYA PROMOSI TERBAEK DR PENGURUSAN AL-BAYT, pm saya laju- Ust Rosdi 016-958 5423.




Continue reading →

PERSIDANGAN PERUBATAN ALTERNATIF

0 budak comel komen

KOPERASI Perubatan Naturopati Perak Berhad (KPNP) dengan kerjasama Kumpulan Perubatan Naturopathy Manis Sdn Bhd (KPNM) berjaya menghimpunkan 200 pengamal perubatan naturopati dan tradisional di Malaysia, dalam satu persidangan kebangsaan, Sabtu lalu.

Pengerusinya, Azman Mohamad Tahir berkata, Konferensi Perubatan Naturopati dan Tradisional Peringkat Kebangsaan 2016 tersebut bertujuan membuka peluang kepada pengamal Perubatan Tradisional Komplimentari (PTK) untuk berkongsi ilmu dan kepakaran dalam bidang masing-masing. 

"Ini juga membuka minda para pengamal PTK kepada kajian terkini dan ilmu baru sebagai medan networking antara sesama pengamal PTK dengan kajian terkini dan baru.
“Dengan sokongan Manis; sebuah persatuan  berdaftar di bawah naungan Badan Pengamal, Federation of Complimentary & Natural Medical Associations Malaysia yang diiktiraf Kementerian Kesihatan Malaysia. 

“Persidangan julung-julung kali diadakan ini untuk membuka peluang kepada para pengamal PTK berkongsi ilmu dan pengalaman dalam bidang kepakaran masing-masing. 
"Perbincangan dan sesi soal jawab konferensi itu menjadi medan perkembangan ilmu dan business matching sesama pengamal PTK untuk meningkatkan jaringan prospek pengembangan perniagaan,” katanya. 

Pelbagai topik telah dibentangkan barisan pembentang berpengalaman antaranya; Pemakanan Untuk Pesakit Strok oleh Profesor Madya Dr Mohd Rosni Sulaiman dari Universiti Malaysia Sabah dan Senaman Tua oleh Dr Azlan Ghanie dari Persatuan Silat Melayu Keris Lok Sembilan Malaysia.

Mohd Rosni memberitahu, konferensi kebangsaan itu akan disusuli konferensi peringkat antarabangsa disertai barisan pengamal perubatan dari Asia, Asia Tenggara, India, Singapura, Thailand, Amerika Syarikat, India dan Pakistan pada tahun hadapan.

Turut dibentangkan ceramah berkaitan Body Manipulation Dalam Perubatan Ayurveda oleh A Sudashree serta Psoriasis & Eczema Dalam Perubatan Ayurveda disampaikan NDr. Luqman S Abdullah, juga pengasas Luqman Herbs Centre Sdn Bhd. 

Sesi pembentangan disambung berkaitan Bidara Di Dalam al-Quran dan Al Hadis: Kegunaannya Dalam Rawatan Tradisional dan Rawatan Islam oleh Pengasas Al Housni Naturopathic & Ruqyah Centre, Ustaz Afendi Sahi.

Sesi diteruskan dengan pembentangan Pembangunan Mekanisme Perundangan Jenayah Ilmu Sihir oleh Pensyarah Kanan Jabatan Sains Kemanusiaan, Universiti Malaysia Pahang, Dr Mahyuddin Ismail.
Beliau dan beberapa panel lain menjalankan kajian lengkap dalam mewujudkan perundangan syariah terhadap pesalah amalan sihir dan maklum balas Jabatan Agama Islam Malaysia (Jakim) yang secara dasarnya memberikan pandangan positif.

Sementara itu, pengkaji budaya, Dr Harleny Abd Latif yang juga Ahli Jawatankuasa Penggiat Seni Ukir Kayu Malaysia (Pengukir), mengetengahkan topik Tumbuhan Herba Inspirasi Motif Pengukir Melayu.

Menyempurnakan sesi, pembentangan rawatan Energy Point Therapy (EPT) disampaikan Pengerusi Koperasi Perubatan Komplimentari Kedah Berhad,  Mohd Arif. 

Manakala, pengamal naturopati serta pemilik Zarraz Medicare, Suraya Ariffin membicarakan Peranan Microbiata dalam Penyembuhan Pesakit-pesakit Kronik.

pautan : http://www.sinarharian.com.my/bisnes/ilmuan-perubatan-alternatif-1.591014
Continue reading →

PROMOSI DR PRODUK ALBAYT

0 budak comel komen
PROMOSI BERTERUSAN DEMI MANFAAT BERSAMA-SAMA...
PM UST ROSDI LAJU2...
SEBELUM HABIS / TAMAT TARIKH...




Continue reading →

JOM SERTAI KAMI

0 budak comel komen
Di Terengganu, boleh berhubung dengan saya selaku Stokis Utama Negeri Terengganu, Ust Rosdi 016-958 5423.



Continue reading →

PELUANG MENJANA INCOME/ PENDAPATAN

0 budak comel komen
KEPELBAGAIAN produk alBayt akan membantu anda dalam menjana ekonomi diri dan keluarga. Konsep saya mudah, saya bantu anda, anda bantu saya, kita gerakkan ekonomi umat kita. Win Win Situation...

Memperkenalkan Ejen, Sub Stokis dan Stokis Unt Produk jenama ALBAYT. Boleh hubungi saya melalui wa/ tele 016-958 5423 @ 018-245 38224 [call/ sms]








Continue reading →

JUS SERI DEWI

0 budak comel komen
Rahsia kewanitaan untuk kebaikan para wanita dan suami pun happy. Boleh PM saya laju-laju (016-958 5423, UstRosdi) untuk oder. COD di Marang dan Kuala Terengganu.

Continue reading →

SABUN BELIREH - promosi 2016

0 budak comel komen
Insya Allah masih kekalkan harga yang sama iaitu RM15.00 sahaja (tak termasuk kos pos). PM Ust Rosdi 016-958 5423.



Continue reading →

MKD DAN ARGAN OIL

0 budak comel komen



Yang berhajat dengan Kapsul Minyak Kelapa Dara bolehlah berhubung dengan saya terus, Ust Rosdi 016-958 5423, dan seterusnya gabungan Minyak Argan yang diedarkan secara serius di alBayt Naturopathic HealthCare. Sila layari laman blog www.albaytcentre.blogspot.com

Minyak Kelapa Dara
60 Kapsul
Harga RM30.00 sebotol
[tak termasuk kos pos]

Minyak Argan
Harga RM40.00 sebotol
[tak termasuk kos pos]


Continue reading →

KEPELBAGAIAN PRODUK NDLife

0 budak comel komen
Alhamdulillah, tuan/ puan boleh dapatkan produk NDLife dari saya di Kg Alor Limbat, Bukit Payong, Marang.Hubungi Ust Rosdi 016-958 5423.
Tambahan kos pos RM7 semenanjung/ RM10 bg Sabah Sarawak.

3 botol 1 set hanya berharga RM180.00 sahaja [ikhtiar rawatan kanser]


Continue reading →

Ikhtiar Rawatan [sabun al-Bayt]

Labels

air refreshner (1) AKUPUNKTUR (2) AL-MANNA [ARABIC GUM] (1) aloeverra (5) aloeverra FOREVER (5) ARCTIC SEA (1) argan oil (3) aromaterapi albayt (3) BEKAM (6) bengkel/ kursus (3) BMB (1) BUAH TUNJUK LANGIT (8) BUKU (4) CERITA RAWATAN (3) curcuma mangga/ kunyit putih (2) D & F PERFUME (1) diskaun (1) drresd (7) durian belanda (3) DXN Produk (1) flyers dRResd (1) flyers TIB (1) FOREVER LIVING PRODUCT (FLP) (3) GARLIC THYME (1) healsdrop (2) homemade soap (3) homeopathy (5) homoepathy (2) info blog (187) info sihat (65) jualan rumah (1) Jus Delima (1) JUS SERI DEWI [JSD] (1) kapsuk HS EVOO (3) KAPSUL BELALAI GAJAH (1) KAPSUL BIJI APRIKOT (10) Kapsul Pecah Beling (4) Kapsul Pucuk Betik (2) Kaspul Raja Resdung (3) KASTURI/ GAHARU (6) keratan akhbar (1) KISAH jer (2) KULTIM (1) kursus (4) MINSYAM - olive oil (2) Minyak Kelapa Dara MKD (2) Myk Jarak/ Urut (1) Myk Kelapa Dara [VCO] (2) myk zaiton/ habbatus sauda' (8) naturopathy (6) ndlife (6) ONLINE BOOKING (1) PAKEJ PRODUK (7) PEKDIS (1) penawar mata as-suff (1) PENGEDAR (9) PIL ALBAYT (2) PIL PERAPAT (5) POMESTEEN FOREVER (3) PROMOSI (38) rawatan Naturopathy (1) RCC Stevia (4) rezspray (2) SABUN ALBAYT (7) SABUN AURA (4) SABUN BELIREH (4) sabun KKM (2) SABUN LAVA (1) SABUN MARIGOLD (1) SABUN RESDUNG (2) SABUN ROS BIDARA (1) Sabun RSM (1) SABUN SIREH (1) SAFFRON @ ZAAFARAN (12) salsabila al-Bayt (1) set nt-resdung (1) SHOWER AL-BAYT (2) SPRAY RESDUNG AL-BAYT (7) STOKIS TIB (1) strawberry (1) tazkirah (6) TESTIMONI (14) TIAF (18) track pos (3) ucapan (4) URUTAN BADAN; (2) VIDEO (8) YUMEIHO (6)