:::: Selamat Datang ::: Ke Laman Web TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] :::: Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Dealer/ Stokis masih diperlukan .... Semua stok always available ... Hubungi: UstazDi, NDr. 011-1009 5423

Berat Badan Turun

0 budak comel komen
Dengan pengamalan berterusan herba-herba alamiah ini, mampu memberikan kelangsingan pada badan anda. Insya Allah. Buktinya:



Yang berhajat boleh dapatkan Kapsul Biji Aprikot [100 kapsul] berharga RM50.00 sebotol. Pembelian 3 botol, free kos pos.

Antara Cadangan:

CADANGAN CARA MAKAN BIJI APRIKOT


Perhatian: Informasi ini adalah untuk orang dewasa – untuk kanak-kanak dan orang-orang dewasa yang bersaiz kecil (dan binatang peliharaan), ubah mengikut berat badan (anggarannya: 1 biji aprikot untuk setiap 4.5kg berat badan)


UNTUK TUJUAN PENCEGAHAN KANSER 

  
Cadangan oleh kebanyakan sumber , mengambil 15-20 (yang bersaiz kecil) biji apricot dalam sehari seumur hidup adalah  makanan tambahan yang baik untuk menjamin kesihatan dan mengelakkan kanser.   Biji apricot berbeza dalam saiz: Biji apricot dari California adalah besar jika dibandingkan dengan biji apricot dari Hunza atau Afrika Selatan. Kadar untuk pencegahan kanser adalah lebih kurang 7 gm sehari.

Jangan menelan biji apricot tanpa dikunyah. Biji apricot mesti dikunyah atau dikisar.  Anda boleh menggunakan mesin pengisar untuk mengisar biji apricot. Biji apricot yang telah dikisar boleh di tabor keatas makanan atau dicampur bersama jus buah-buahan. Rasa biji apricot adalah pahit – rasa pahit itulah amygdalin atau vitamin B17, oleh yang demikian, cuba kacau ianya bersama jus epal atau jus pic dan minum segera. Adalah satu idea yang baik untuk memulakan pengambilan biji apricot pada kadar yang sedikit dan ditambah sedikit demi sedikit dari sehari ke sehari sehingga mencapai jumlah maksima iaitu 20 biji sehari.  Jus epal dapat menghilangkan/mengurangkan rasa pahit dari biji apricot itu

Sangat sedikit yang mendapati biji apricot mempunyai kesan loya. Sekiranya ini berlaku, cuba kurangkan jumlah biji apricot yang dimakan dan tambahkan jumlahnya secara perlahan-lahan sehingga badan dapat menyesuaikan diri dengan jumlah yang diambil. Dicadangkan juga memakan biji aprikot bersama dengan buah aprikot kering ( atau lain-lain buah-buahan nitrilosided segar seperti aprikot, pic, plum, nektarin, epal, pear, ceri). Ada sesuatu didalam isi buah tersebut yang akan meneutralkan beta-glucosidase yang hadir didalam air liur, perut dan usus yang mungkin boleh mengakibatkan rasa loya pada sesetengah orang.

Ada juga yang mengatakan biji aprikot boleh menyelesaikan masalah sembelit. Jika ini membawa masalah, ianya akan beransur pulih dalam masa yang singkat.
Sila ambil perhatian, biji aprikot juga boleh merendahkan tekanan darah.

UNTUK PESAKIT KANSER:

Ada yang telah Berjaya disembuhkan dengan hanya memakan biji aprikot. Walaubagaimanapun, terutama jika kanser telah merebak, dinasihatkan untuk mengambil Vitamin B17 dalam bentuk yang lebih pekat bersama dengan makanan tambahan serta perubahan dalam gaya pemakanan untuk memaksimakan serangan kepada kanser.

Apabila memakan biji aprikot, ianya sangat digalakkan untuk menambah jumlah pengambilan sedikit demi sedikit sehingga jumlah yang dicadangkan. Biji aprikot yang bertindak secara efektif, akan mengeluarkan toksin melalui organ ekskretoris tubuh, termasuklah kulit – oleh yang demikian pengambilan cecair yang banyak dapat membantu.( MINUM BANYAK AIR!) Untuk pesakit kanser, dicadangkan supaya mengambil sebanyak 30gm biji aprikot dalam sehari ( 10-15 biji aprikot setiap kali makan – jarakkan pengambilan sekurang-kurangnya 1 jam)

Penting: dinasihatkan untuk mengisi perut dahulu sebelum mengambil jumlah biji aprikot yang banyak.Makanlah buah-buahan yang mengandungi nitrilosides seperti aprikot, pic, plum, nektarin, epal, pear dan ceri.

Bagi mereka yang telah menjalani kimoterapi dan/atau radiasi, dimana system imunisasi telah diganggu, satu keperluan untuk mengubah cara pemakanan dan ambil makanan tambahan bernutrisi untuk membina semula system imunisasi yang telah dimusnahkan, membantu asimilasi vitamin B17 dan membaiki kerosakan pada tubuh yang diakibatkan oleh kimoterapi dan radiasi itu. (Biji aprikot adalah makanan, maka ianya selamat dimakan semasa pembedahan, kimoterapi dan radiasi)

UNTUK MEREKA YANG PERNAH MENDERITA KANSER DAN TELAH DISAHKAN BEBAS DARI KANSER:

Adalah menasabah untuk mengekalkan pengambilan diantara pencegahan dan rawatan kanser. Cadangan: makan 30 – 40 biji aprikot dalam sehari.

Leave a Reply

Labels

air refreshner (4) AKARWALI (1) AKUPUNKTUR (5) akupuntur/ acupancture (6) AL-MANNA [ARABIC GUM] (1) alManna Plus (3) aloeverra (5) aloeverra FOREVER (6) ARCTIC SEA (5) argan oil (4) aromaterapi albayt (6) BEKAM (7) bengkel/ kursus (4) BIORICH (4) BISNESS (1) BMB (1) BUAH TUNJUK LANGIT (10) buasir (1) BUKU (4) C2JOY M SDN BHD (2) CERAH (1) CERITA RAWATAN (3) chia seed (1) CODI BIOCEPS (1) CUKA EPAL (1) curcuma mangga/ kunyit putih (5) D & F PERFUME (2) diskaun (1) drresd (15) durian belanda (3) DXN Produk (1) eczema (2) Fiber Detox RCCWW (7) flyers dRResd (2) flyers TIB (1) FOREVER LIVING PRODUCT (FLP) (4) GARLIC THYME (1) GULA O (2) healsdrop (13) homemade soap (3) homeopathy (14) homoepathy (5) HUBUNGI (2) info blog (267) info c2joy (3) info sihat (129) JOM AMAL (2) JOM BISNESS (2) jualan rumah (1) Jus Delima (1) JUS SERI DEWI [JSD] (6) kaliBICH (2) kapsuk HS EVOO (3) KAPSUL BELALAI GAJAH (1) KAPSUL BIJI APRIKOT (17) kapsul dRResd (3) Kapsul Pecah Beling (4) Kapsul Pucuk Betik (2) Kaspul Raja Resdung (3) KASTURI/ GAHARU (9) keratan akhbar (1) KISAH jer (2) KULTIM (1) kursus (4) lulus KKM (1) MANDATE (1) MHS (1) MINSYAM - olive oil (2) Minyak Kelapa Dara MKD (4) MORINGGA/ KELOR (4) Myk Jarak/ Urut (1) Myk Kelapa Dara [VCO] (2) myk zaiton/ habbatus sauda' (10) naturopathy (6) ndlife (16) nt_Virus (1) ONLINE BOOKING (1) PAKEJ PRODUK (10) PEKDIS (1) penawar mata as-suff (1) PENGEDAR (9) PIL ALBAYT (3) pil minda/ gnius mind (1) PIL PERAPAT (5) POMESTEEN FOREVER (3) PROMOSI (71) ramadhan (2) rawatan Naturopathy (2) RCC Stevia (6) RCCWW (6) rezspray (4) SABUN ALBAYT (7) SABUN AURA (6) SABUN BELIREH (5) sabun bidara (2) sabun KKM (6) SABUN LAVA (1) SABUN MARIGOLD (2) SABUN RESDUNG (2) SABUN ROS BIDARA (1) Sabun RSM (7) SABUN SIREH (2) SAFFRON @ ZAAFARAN (12) salsabila al-Bayt (1) SAMBUTAN (1) set nt-resdung (3) set rawatan rambut (1) SHOWER AL-BAYT (5) SPRAY RESDUNG AL-BAYT (8) STOKIS TIB (1) strawberry (1) SUSU C2JOY (5) SUSU CTM M-GARD (1) tanda gangguan (7) tazkirah (6) TESTIMONI (18) TIAF (18) TONIC HAIR (1) track pos (3) ucapan (5) URUTAN BADAN; (2) VIDEO (8) YUMEIHO (6)